top of page

„Nasze wakacje”

…..Za nami zima,  …..wiosna, a przed nami lato, urlop od wszelkich, codziennych obowiązków, zajęć    i wyczekiwanie na  wyjazd, na wymarzone wakacje, spotkania z przyjaciółmi, znajomymi, słowem… czas relaksu. W maju konieczny przegląd garderoby, by dopasować ją do  nastroju, atmosfery i klimatu nadmorskiego wypoczynku. Już wszystko gotowe, spakowane… czwarty czerwca 2023…godz. 7:00 rano jedziemy. Wygodnym autokarem nadzwyczaj szybko dojechaliśmy do Łeby. Zakwaterowanie w eleganckim ośrodku wypoczynkowym „STAR” przebiegło równie szybko i sprawnie jak nasza podróż nad morze.

W czasie naszego 9-dniowego pobytu w Łebie mieliśmy okazję uczestniczyć w wieczorku integracyjnym z wczasowiczami ośrodka , posłuchać i potańczyć przy muzyce sterowanej przez uroczego DJ, ubranego w strój amerykańskiego rock’n’rollowca, a kolejnego dnia spotkanie naszej grupy przy kawce i ciasteczkach oraz dźwiękach muzyki do tańca.

Zorganizowana  wycieczka do Trójmiasta była prawdziwym hitem naszego pobytu. W pierwszej kolejności  Gdańsk, niezwykłe, piękne, bohaterskie i ubogacone niezwykłą historią miasto, któremu status „Wolnego Miasta” nadał Cesarz Napoleon Bonaparte w 1807 roku i który wyraził opinię, że „Gdańsk jest kluczem do wszystkiego, jest miejscem wszelkiego zaopatrzenia, jest jednym z najbogatszych i najbardziej handlowych miast świata”.

Wspaniały przewodnik, Pan Mirosław, wprowadził nas w historyczne, bardzo ciekawe niezwykłości tego miasta, m.in. o sławnym Jarmarku Św. Dominika, którego tradycja sięga 1260 roku. Przewodnik poprowadził nas ulicami miasta, zwracając naszą uwagę na szereg jego niezwykłych atrakcji i pamiątek historycznych, w tym piękną architekturę budynków Starego Miasta, których detale podkreślają upodobanie budowniczych do piękna, jak również chęci utrwalania wyjątkowych wydarzeń. Podziwialiśmy Fontannę Neptuna – symbol związku Gdańska z morzem, Pomnik Poległych Stoczniowców 1970 wraz z odciśniętymi w betonie śladami stóp Papieża, św. Jana Pawła II oraz unikalny, piękny, wywierający niesamowite wrażenie Bursztynowy Ołtarz Ojczyzny w Bazylice św. Brygidy. Wyjeżdżając z Gdańska mogliśmy zobaczyć najdłuższy budynek mieszkalny w Polsce – gdański falowiec o długości 860 m z 1792 lokalami zamieszkałymi przez ca. 5 tys. osób.

Następnie niezbyt długa wizyta w Sopocie, o którym pierwsza wzmianka pochodzi z 1283 roku, a od połowy XVI w. stał się atrakcyjny dla bogatych gdańskich patrycjuszy i zagranicznych dyplomatów. W Sopocie chwila relaksu  -  kawa, ciasteczko, lody i spacer po molo.

Z Sopotu udajemy się do Gdyni, pięknie rozwijającego się portowego miasta, gdzie spacer po Skwerze Kościuszki dostarcza wrażeń. Jest to ulubione miejsce spacerów mieszkańców oraz turystów. Największą atrakcją są tu cumujące przy nabrzeżu zabytkowe okręty i statki żeglujące. Robimy pamiątkowe zdjęcia przy cumujących w porcie żaglowcu „Dar Pomorza” oraz przy niszczycielu ORP „Błyskawica”.

Przebywając w Łebie, nie można pominąć wyprawy do Parku Słowińskiego, gdzie znajduje się miejsce niezwykłe i przepiękne, unikalne w skali całej Polski. Grupa naszych słuchaczy bardzo chętnie przystała na tę propozycję.  Są to  wędrujące wydmy, z których rozpościera się widok na Morze Bałtyckie z jednej strony i na Jezioro Łebskie z drugiej, tak że jednocześnie jesteśmy nad morzem i nad jeziorem… Każdy powinien zobaczyć to niesamowite miejsce.

Chciałoby się powiedzieć… ”do widzenia, do jutra”,   jak w filmie.

Te wycieczki to wspaniały pomysł, jak cały nasz pobyt w Łebie, z tą różnicą, że odwiedzane przez nas wyjątkowe miejsca stały się bądź staną inspiracją do pogłębienia wiedzy o naszym wspaniałym kraju    i jego niezwykłej, nadzwyczajnej historii oraz podziwiania jego różnorodnego piękna krajobrazowego.

Dziękujemy wszystkim, którzy byli lub będą z nami.